Kilt i Karlstad

Idag var Idolerna i Karlstad och oavsett vad man tycker om själva tävlingen tas det alltid upp flera fina låtar. Här är dagens plus ett axplock av juryns kommentarer. (Klicka på låttitlarna för att lyssna på originalen.)

Andreas Weise:
Tom Jones – She's A Lady
"Fantastiskt" "Ditt bästa uppträdande hittills" "Tjuren från Lidingö"
Kool & The Gang – Celebration
"Ditt förra nummer var bättre" "Om din flickvän var en kamera så skulle du vara den lyckligaste mannen i världen, för du älskar verkligen kameran" "Jag ställer in mig i ledet för Weisenismen"

Jay Smith:
Frank Sinatra – Fly Me To The Moon
"Du tillför en coolhet till Frank Sinatra" "Tack för att jag får vara med om det här" "En stor eloge"
Madonna – Like A Prayer
"Du sjunger bättre än någonsin" "Du träffade rakt i hjärtat" "Tack, tack så mycket"

Linnea Henriksson:
Four Tops – I Can't Help Myself (Sugar Pie, Honey Bunch)
"Det är en konst" "Ett riktigt genomtänkt nummer" "Du är en härlig entertainer"
Abba – The Winner Takes It All
"Du är verkligen en ovanlig blomma" "Du sjöng den bra" "Du pekade ut höjdpunkter i låten med din fantastiska stämma"

Olle Hedberg:
David Bowie – Let's Dance
"David Bowie/Reggae-feeling" "Du var som Olle - rätt" "Jag fullkomligt älskar din röst"
Elton John – Your Song
"Du levererade texten med känsla" "Det var klockrent" "Jag är så otroligt stolt"

Minnah Karlsson:
Willie Nelson – Always On My Mind
"Jag har hört låten en miljon gånger, men det var längesedan den kändes så levande" "Du lyckades verkligen beröra" "Hade jag kunnat gråta så skulle jag"
The Pointer Sisters – I'm So Excited
"Du är en riktig tuff brud i lyxförpackning" "Jag tror jag ska dra ner till aerobicsgymmet" "Häftigt, kul"

Hela framträdandena (inklusive Jay i kilt) hittar du här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0